wtorek, 20 stycznia 2015

Promocja w internecie i SEO AD 2015

Zmiany w algorytmie a promocja witryn internetowych


Popełniłem radę dla użytkowników popularnego(?) serwisu goldenline.pl Wpadam tam z przyzwyczajenia od około 7-9 lat? Czytam wpisy. Prawda taka, że wcześniej modny portal, topowy można powiedzieć - nieco podupadł, ale nadal odwiedzany tak przez specjalistów od marketingu internetowego jak i przez Klientów. - Ci ostatni - Klienci  nauczeni przeszłym doświadczeniem pytają z reguły o "wypozycjonowanie" strony na pozycję 1-3, 1-7 lub inne podobne, a konkretne. A tu zmiana, płacz i buuu, bęc - bo już jest inaczej.

Proponuję dla szukających wykonawcy / firmy seo takie krótkie "ABC.." zmian w Google 2014/2015

Poniżej przeklejam treść posta, niebawem postaram się go poprawić, rozwinąć i poważniej objaśnić zmiany :-) Ale nie jest to priorytetem, ważna jest świadomość.




Zmiany w pozycjonowaniu


WITRYNA 1. Optymalizacja i treści

Nie wystarczy mieć zajefajniej strony internetowej, trzeba mieć doskonałą witrynę. Na czym polega różnica? Ta pierwsza jest dobra (i dobrze wygląda - że "mniam"), ta druga zoptymalizowana i wypełniona wartościowymi treściami. Idealnie, jeżeli dodajesz cyklicznie i unikalne treści na swoją witrynę. Kiedyś witryna miała/powinna być zoptymalizowana, teraz musi - inaczej nie liczy się w internecie.

FRAZY 2. Koniec pozycjonowania topowych fraz

Nie ma sensu pytać o cenę za pozycje fraz np. opony, komputery, statki kosmiczne. Czas wycen za pozycje się skończył, tak jak skończył się czas projektów success fee (płatność po osiągnięciu celu).

Witryna stała się częścią żywego organizmu, częściej podlega zmianom i wpływom algorytmów. Nie koncentrujemy się już na kilku frazach. Koncentrowanie się na pozycjach jest to błąd rzeczowy, w ten sposób nic nie osiągniesz. Nie naciskaj, pracuj nad "ogonem, marką", bądź obecny w socjal mediach - generalnie im mniejszy tłok konkurentów tym lepiej :-)

PRACA 3. To o co teraz chodzi w SEO?

Pozycjonowanie stało się promocją. Nie każdej firmy stać na pozycjonowanie, bo teraz trzeba płacić za samą pracę. SEO-promocja polega głównie na działaniach "contentowych", czyli umieszczaniu wartościowych treści promujących witrynę klienta, to promocja marki, treści witryny, nie koncentrowanie się jedynie na "monetyzujących" frazach (Napiszę wprost Google nie trawi koncentracji na frazach, ma uczulenie). Umieszczenie każdej jednej takiej informacji kosztuje. Na tym polega trudność, ale im lepiej prowadzona promocja, tym lepsze wyniki "organiczne" (pozycje fraz) w wyszukiwarce i wtedy jest SEO.

Nie każdy musi się z tymi radami zgadzać, ale subiektywnie sądzę, że może pomóc we wzajemnym zrozumieniu i rozmowach, bo większość z nas nie przyjmuje do wiadomości zmian, a zmiany nadeszły - czy nam się podoba czy nie podoba.

Precle i katalogi już nie działają i nie zadziałają, należą do przeszłości w SEO, tym bardziej tak zwane SWLe lub inne metody automatyzujące prace, im więcej automatów tym szybciej polegniesz.

Tylko czytelniku nie traktuj tego śmiertelnie poważnie, to tylko "podpowiedź", materiał wyjściowy do przemyślenia strategii.

Mój mało ogarnięty profil na Linkedin www.linkedin.com/in/marek-przegaliński-poland

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza